Eigil skriver: - På de større konsertene med NJS mot slutten av 70- og tidlig 80-tall hadde jeg vel fått sansen for Yamaha CP 80-flygelet. Men bilder og annen dokumentasjon viser at Wurlitzer-pianoet fortsatt var en trofast følgesvenn både på øvelser og på scenen. Jeg likte lydbildet Roger Hodgson i Supertramp fikk ut av Wurlitzer'n, og prøvde av og til på lignende klangfarge med chorus-effekt i piano-introen på innspillinger som "Raised On Boogie" og "Running Out Of Time" rundt '80 - '81.
1979-utgaven av NJS med Wurlitzer'n på plass kan du se i "Mama's Got The Blues" her og i "Helpless Girl" her
|
 |
Ivar og Eigil på scenen 1979
|
 |
Lydsjekk fra Hot Line-turnéen 1980
|
 |
Håkon, John og Eigil 1980
|
 |
Svein, Håkon, John, Eigil og Ivar 1979
|
 |
Sjefsroadie Roar (Kristoffersen) rigger til anlegget for NJS. Det reklameres for "NY LP: Turn On To The Music", så bildet er nok fra 1978
|
 |
Eigil og Håkon - 1981
|
 |
Øvelse til Oslo Konserthus 1981 - "NJS med gjesteartister", fra venstre: Finn John, Håkon, John, gjesteartistene Marius Müller, Olav Stedje, Anita Skorgan, og Ivar, lydtekniker Kurt Adolfsen og Eigil
|
 |
1983: Innøving av nytt repertoar - med Wurlitzer-pianoet fortsatt på plass. NJS med ny besetning; Bjørn Kristiansen, Asle Nilsen, John, Ivar og Eigil
|
 |
Navnet Wurlitzer ble først profilert som "The most famous juke box in the world"- lenge før el-pianoet kom på banen.
|